Şiddetli bir sıcak hava dalgası, son 12 gündür Gorakhpur bölgesini kasıp kavurmaya devam etti ve Cuma günü maksimum sıcaklığın 44 santigrat dereceye ulaşması bölge sakinleri için zorluklar yarattı.
Uttar Pradesh’in çoğu bölgesi bugünlerde kavurucu yazlar yaşıyor. (Deepak Gupta/HT Fotoğraf)
Başbakan Yogi Adityanath’ın kesintisiz elektrik arzı sağlama talimatına ve enerji şirketi çalışanlarının tüketicilerin mağduriyetini hafifletmek için çeşitli çabalarına rağmen, sık sık yaşanan elektrik kesintilerinde bir iyileşme olmadı.
Cuma günü, bir yer altı kablosunun kopması nedeniyle Suraj Kund elektrik santralindeki iki düzine noktada sabah 02.00’den sabah 8.00’e kadar altı saat boyunca elektrik kesildi.
İkmal hattında meydana gelen aksamaların ardından Nanda Nagar bölgesinde de ikmal askıya alındı. Ayrıca, hattaki düzenli seferler ve çeşitli bölgelerdeki düşük gerilim sorunları sorunları artırdı.
Baş mühendis UC Verma, elektrik kesintisinin ana sebebinin artan yük olduğunu söyledi. Her trafonun aşırı yüklendiğini söyledi.
Kaynaklar, elektrikli çekçeklerin pillerini bir ev prizinden şarj etmenin transformatörleri daha fazla zorladığını söyledi. Şarj istasyonu olmayan ve sahiplerinin pillerini şarj etmek için ev bağlantısı kullandığı iki binin üzerinde elektrikli çekçek var.
Uttar Pradesh’in çoğu bölgesi bugünlerde kavurucu yazlar yaşıyor. (Deepak Gupta/HT Fotoğraf)
Başbakan Yogi Adityanath’ın kesintisiz elektrik arzı sağlama talimatına ve enerji şirketi çalışanlarının tüketicilerin mağduriyetini hafifletmek için çeşitli çabalarına rağmen, sık sık yaşanan elektrik kesintilerinde bir iyileşme olmadı.
Cuma günü, bir yer altı kablosunun kopması nedeniyle Suraj Kund elektrik santralindeki iki düzine noktada sabah 02.00’den sabah 8.00’e kadar altı saat boyunca elektrik kesildi.
İkmal hattında meydana gelen aksamaların ardından Nanda Nagar bölgesinde de ikmal askıya alındı. Ayrıca, hattaki düzenli seferler ve çeşitli bölgelerdeki düşük gerilim sorunları sorunları artırdı.
Baş mühendis UC Verma, elektrik kesintisinin ana sebebinin artan yük olduğunu söyledi. Her trafonun aşırı yüklendiğini söyledi.
Kaynaklar, elektrikli çekçeklerin pillerini bir ev prizinden şarj etmenin transformatörleri daha fazla zorladığını söyledi. Şarj istasyonu olmayan ve sahiplerinin pillerini şarj etmek için ev bağlantısı kullandığı iki binin üzerinde elektrikli çekçek var.