Kuzey Goa'daki yeni Goa Uluslararası Havalimanı'nı işleten GMR Airports Limited'in (GAL) bir yan kuruluşu olan GMR Goa International Airport Limited (GGIAL), yaklaşık 200 milyon TL toplam zarar kaydetti. ₹Eyalet hükümeti Salı günü Yasama Meclisi'ne operasyonun ilk iki yılında 500 crore söyledi.
Goa'daki Mopa havaalanı. (Dosya)
Mopa Havalimanı'nın kar ve zararının ne olduğunu öğrenmek isteyen muhalefet milletvekillerinin sorusuna yanıt olarak eyalet hükümeti, GGIAL'in zararının olduğunu söyledi. ₹2022 ile 2023 arasında 148,3 crore ve kayıp ₹2023 ile 2024 arasında 363,3 crore, toplam kayıp ₹Art arda iki mali yılda 511,6 Crore.
Havalimanı, 7 Aralık 2022'de Başbakan Narendra Modi tarafından açıldı ve 7 Ocak 2023'te yurt içi, aynı yılın Temmuz ayında ise uluslararası operasyonlara başladı.
Goa hükümeti, GMR ile yapılan anlaşmanın şartlarını değiştirerek şirkete vaat edilen %36,99'luk gelir payını ödemeye başlaması için 180 gün daha tanıyacağını açıkladığında bir tartışma çıktı. Muhalefet bunu bir yolsuzluk vakası olarak nitelendirdi.
GMR Havalimanları, Goa'nın ikinci uluslararası havalimanını inşa etme ihalesini, yıllık gelirinin yüzde 36,99'unu Goa hükümetiyle paylaşma teklifiyle aldı; bu, tüm rakip şirketler arasında en yüksek miktardı.
Ancak Goa hükümeti, Goa hükümeti ile GMR Havalimanları arasındaki imtiyaz sözleşmesindeki mücbir sebep maddesinin bir parçası olan gevşemenin pandemiden kaynaklandığını söyleyerek kararı savundu.
Hükümet, Mopa'daki Manohar Uluslararası Havaalanı imtiyaz sahibinin hükümete gelir payı ödemesi için son tarihi 7 Aralık 2024'e kadar uzattı.
Goa Başbakanı ve eyalet hükümetinde sivil havacılıktan sorumlu olan Pramod Sawant, yanıtında, sözleşmeye göre havalimanının I. Aşamasının orijinal tamamlanma tarihinin 1.095 olduğunu söyledi. Belirtilen tarihten sonraki gün (4 Eylül 2017), yani 3 Eylül 2020.
“İmtiyaz bedeli/satış payının devlete ödenmesine son tarihten sonraki 6. yıldan yani 4 Eylül 2022 tarihinden itibaren başlanması gerekiyordu. Ancak mahkemelerden gelen kalış kararları ve mücbir sebep olan Kovid-19 salgınının etkisiyle havalimanının I. Fazının tamamlanmasında 851 gün gecikme yaşandı. İmtiyaz Sözleşmesi Ek G'nin 8. Maddesi hükümleri uyarınca Hükümet'in proje kilometre taşlarında ve planlanan tamamlanma tarihinde uzatma vermesi nedeniyle, imtiyaz bedeli/gelir payının Hükümet'e ödeneceği tarih 7 Aralık olarak belirlendi. Başbakan Prmod Sawant, “Hükümet tarafından buna göre uzatılan Kabine onayıyla 2024” dedi.
Goa'daki Mopa havaalanı. (Dosya)
Mopa Havalimanı'nın kar ve zararının ne olduğunu öğrenmek isteyen muhalefet milletvekillerinin sorusuna yanıt olarak eyalet hükümeti, GGIAL'in zararının olduğunu söyledi. ₹2022 ile 2023 arasında 148,3 crore ve kayıp ₹2023 ile 2024 arasında 363,3 crore, toplam kayıp ₹Art arda iki mali yılda 511,6 Crore.
Havalimanı, 7 Aralık 2022'de Başbakan Narendra Modi tarafından açıldı ve 7 Ocak 2023'te yurt içi, aynı yılın Temmuz ayında ise uluslararası operasyonlara başladı.
Goa hükümeti, GMR ile yapılan anlaşmanın şartlarını değiştirerek şirkete vaat edilen %36,99'luk gelir payını ödemeye başlaması için 180 gün daha tanıyacağını açıkladığında bir tartışma çıktı. Muhalefet bunu bir yolsuzluk vakası olarak nitelendirdi.
GMR Havalimanları, Goa'nın ikinci uluslararası havalimanını inşa etme ihalesini, yıllık gelirinin yüzde 36,99'unu Goa hükümetiyle paylaşma teklifiyle aldı; bu, tüm rakip şirketler arasında en yüksek miktardı.
Ancak Goa hükümeti, Goa hükümeti ile GMR Havalimanları arasındaki imtiyaz sözleşmesindeki mücbir sebep maddesinin bir parçası olan gevşemenin pandemiden kaynaklandığını söyleyerek kararı savundu.
Hükümet, Mopa'daki Manohar Uluslararası Havaalanı imtiyaz sahibinin hükümete gelir payı ödemesi için son tarihi 7 Aralık 2024'e kadar uzattı.
Goa Başbakanı ve eyalet hükümetinde sivil havacılıktan sorumlu olan Pramod Sawant, yanıtında, sözleşmeye göre havalimanının I. Aşamasının orijinal tamamlanma tarihinin 1.095 olduğunu söyledi. Belirtilen tarihten sonraki gün (4 Eylül 2017), yani 3 Eylül 2020.
“İmtiyaz bedeli/satış payının devlete ödenmesine son tarihten sonraki 6. yıldan yani 4 Eylül 2022 tarihinden itibaren başlanması gerekiyordu. Ancak mahkemelerden gelen kalış kararları ve mücbir sebep olan Kovid-19 salgınının etkisiyle havalimanının I. Fazının tamamlanmasında 851 gün gecikme yaşandı. İmtiyaz Sözleşmesi Ek G'nin 8. Maddesi hükümleri uyarınca Hükümet'in proje kilometre taşlarında ve planlanan tamamlanma tarihinde uzatma vermesi nedeniyle, imtiyaz bedeli/gelir payının Hükümet'e ödeneceği tarih 7 Aralık olarak belirlendi. Başbakan Prmod Sawant, “Hükümet tarafından buna göre uzatılan Kabine onayıyla 2024” dedi.