Eski milletvekili ve Yeni Delhi Kongresi adayı Sandeep Dikshit Cumartesi günü yaptığı açıklamada, Delhi hükümetinin ulusal başkentte artan hava ve su kirliliğinden doğrudan sorumlu olduğunu söyledi.
Sandeep Dikshit
Dikshit, Cumartesi günü Delhi'deki Kongre ofisinde bir basın toplantısına katıldı ve burada toplu taşıma, kanalizasyon arıtma tesisleri, su arıtma tesisleri ve Yamuna'daki kirlilikle ilgili verileri sundu. Aam Aadmi Partisi'nin (AAP) bu bölgelerdeki kötü yönetiminin Delhi'de hava ve su kirliliğine yol açtığını söyledi.
“Kapıdan kapıya yaptığımız yardım çalışmaları sırasında, düşük sosyo-ekonomik kökenden gelenler de dahil olmak üzere sıradan insanlar, kirli hava ve suyun sağlıklarını nasıl etkilediğine dikkat çekmeye başladıklarında, kirlilik meselesinden gerçekten çok etkilendim. Ayrıntıları öğrendikten sonra bunun kendilerinin (AAP hükümeti) kimseyi suçlayamayacağı bir sorun olduğunu anladık. Dikshit, 2013 yılında 5.500 Delhi Transport Corporation (DTC) otobüsünün terk edildiğini, 5.500'ünün ise terk edildiğini iddia ederek, “Bu, onların kötü yönetiminin ve sahtekârlığının doğrudan bir sonucudur, çünkü kendi itiraflarına göre, kirlilik konusunda kesinlikle hiçbir şey yapmadılar.” dedi. şimdi 3.500 civarına düştü. Hükümetin toplu taşımayı teşvik etmeye odaklanmış olması durumunda sayının artması gerektiğini söyledi.
“2013 yılında DTC otobüsleriyle 43 bin kişi gidip gelirken, bugün otobüs yolcu sayısı sadece 41 milyon. Nüfus artışı göz önüne alındığında sayıların 60-65 lakh civarına çıkması muhtemeldir. Bu fazlalık 20 ila 25 lakh kişi özel ulaşım seçeneklerini tercih ederse, bu Delhi'deki araç kirliliğini açıkça artıracaktır” dedi.
Metro'nun genişlemesine işaret ederek, hükümet metro ağının yaklaşık 400 km'ye genişlemesini kabul ederken, şimdiye kadar sadece 64 km ağın onaylandığını söyledi.
Kongre lideri ayrıca Hindistan Hükümeti tarafından yayınlanan Ormanların Durumu raporuna atıfta bulunarak Delhi'deki yeşil örtünün 1998-99'da 26 km2 olduğunu ve 2013'te yaklaşık 299 km2'ye yükseldiğini, bunun 2023 yılına göre 10 yıldan fazla olduğunu söyledi. rapor daha sonra hemen hemen aynı.
Kendisi aynı zamanda Kejriwal hükümetinin CNG'ye dayalı enerji santrallerinin kapasitesini artırmak için neler yaptığını da sorguladı; çünkü 2014'ten bu yana enerji tedarikini iyileştirmek için yeni bir enerji santrali inşa edilmedi.
“Sheila Dikshit hükümeti döneminde kömürlü termik santraller kapanmaya başladı ve biz de CNG bazlı santrallere geçtik ve böylece üç santralde yaklaşık 1.000 MW kapasiteye ulaştık. “2014'ten bu yana tek bir yeni eser eklenmedi” diye iddia etti.
Ayrıca AAP'nin Delhi'nin atık su arıtma kapasitesini %50 artırma yönündeki iddialarına da değindi. Dikshit, Delhi'nin kapasitesinin 1998'de günde 360 milyon galon (MGD), 2013'te 613 MGD ve şu anda 632 MGD olduğunu ortaya çıkardı. WTP kapasitesinin de 2013 yılında 920 MGD'den şu anda sadece 940 MGD'ye yükseldiğini ekledi.
Ayrıca Delhi Jal Yönetim Kurulu raporuna göre Delhi'deki su kirliliğinin son sekiz yılda iki katına çıktığını, DJB'nin kümülatif kayıplarının ise arttığını söyledi. ₹2013'te 18.000 crore ₹Şimdi 76.000 crore.
“Hükümet, su kirliliğini azaltmak amacıyla Necefgarh kanalizasyonuna yedi önleyici planlamıştı. Neden bunların hiçbiri henüz tamamlanmadı? Su ücretsiz dağıtılıyor ancak Delhi'de ne su ne de STP'nin kapasitesi artırılmadı. Dikshit, “AAP'nin bu popülist planları oy aldı ama aynı zamanda Delhilileri kirli su içmeye zorladı” dedi.
AAP, HT'nin iddiaya ilişkin yorum talebine yanıt vermedi.
Sandeep Dikshit
Dikshit, Cumartesi günü Delhi'deki Kongre ofisinde bir basın toplantısına katıldı ve burada toplu taşıma, kanalizasyon arıtma tesisleri, su arıtma tesisleri ve Yamuna'daki kirlilikle ilgili verileri sundu. Aam Aadmi Partisi'nin (AAP) bu bölgelerdeki kötü yönetiminin Delhi'de hava ve su kirliliğine yol açtığını söyledi.
“Kapıdan kapıya yaptığımız yardım çalışmaları sırasında, düşük sosyo-ekonomik kökenden gelenler de dahil olmak üzere sıradan insanlar, kirli hava ve suyun sağlıklarını nasıl etkilediğine dikkat çekmeye başladıklarında, kirlilik meselesinden gerçekten çok etkilendim. Ayrıntıları öğrendikten sonra bunun kendilerinin (AAP hükümeti) kimseyi suçlayamayacağı bir sorun olduğunu anladık. Dikshit, 2013 yılında 5.500 Delhi Transport Corporation (DTC) otobüsünün terk edildiğini, 5.500'ünün ise terk edildiğini iddia ederek, “Bu, onların kötü yönetiminin ve sahtekârlığının doğrudan bir sonucudur, çünkü kendi itiraflarına göre, kirlilik konusunda kesinlikle hiçbir şey yapmadılar.” dedi. şimdi 3.500 civarına düştü. Hükümetin toplu taşımayı teşvik etmeye odaklanmış olması durumunda sayının artması gerektiğini söyledi.
“2013 yılında DTC otobüsleriyle 43 bin kişi gidip gelirken, bugün otobüs yolcu sayısı sadece 41 milyon. Nüfus artışı göz önüne alındığında sayıların 60-65 lakh civarına çıkması muhtemeldir. Bu fazlalık 20 ila 25 lakh kişi özel ulaşım seçeneklerini tercih ederse, bu Delhi'deki araç kirliliğini açıkça artıracaktır” dedi.
Metro'nun genişlemesine işaret ederek, hükümet metro ağının yaklaşık 400 km'ye genişlemesini kabul ederken, şimdiye kadar sadece 64 km ağın onaylandığını söyledi.
Kongre lideri ayrıca Hindistan Hükümeti tarafından yayınlanan Ormanların Durumu raporuna atıfta bulunarak Delhi'deki yeşil örtünün 1998-99'da 26 km2 olduğunu ve 2013'te yaklaşık 299 km2'ye yükseldiğini, bunun 2023 yılına göre 10 yıldan fazla olduğunu söyledi. rapor daha sonra hemen hemen aynı.
Kendisi aynı zamanda Kejriwal hükümetinin CNG'ye dayalı enerji santrallerinin kapasitesini artırmak için neler yaptığını da sorguladı; çünkü 2014'ten bu yana enerji tedarikini iyileştirmek için yeni bir enerji santrali inşa edilmedi.
“Sheila Dikshit hükümeti döneminde kömürlü termik santraller kapanmaya başladı ve biz de CNG bazlı santrallere geçtik ve böylece üç santralde yaklaşık 1.000 MW kapasiteye ulaştık. “2014'ten bu yana tek bir yeni eser eklenmedi” diye iddia etti.
Ayrıca AAP'nin Delhi'nin atık su arıtma kapasitesini %50 artırma yönündeki iddialarına da değindi. Dikshit, Delhi'nin kapasitesinin 1998'de günde 360 milyon galon (MGD), 2013'te 613 MGD ve şu anda 632 MGD olduğunu ortaya çıkardı. WTP kapasitesinin de 2013 yılında 920 MGD'den şu anda sadece 940 MGD'ye yükseldiğini ekledi.
Ayrıca Delhi Jal Yönetim Kurulu raporuna göre Delhi'deki su kirliliğinin son sekiz yılda iki katına çıktığını, DJB'nin kümülatif kayıplarının ise arttığını söyledi. ₹2013'te 18.000 crore ₹Şimdi 76.000 crore.
“Hükümet, su kirliliğini azaltmak amacıyla Necefgarh kanalizasyonuna yedi önleyici planlamıştı. Neden bunların hiçbiri henüz tamamlanmadı? Su ücretsiz dağıtılıyor ancak Delhi'de ne su ne de STP'nin kapasitesi artırılmadı. Dikshit, “AAP'nin bu popülist planları oy aldı ama aynı zamanda Delhilileri kirli su içmeye zorladı” dedi.
AAP, HT'nin iddiaya ilişkin yorum talebine yanıt vermedi.